19.07.2011 15:21
Otistik çocuklarda görülen kendi kendini güdüleme davranışı yerine,bu çocuklarla oyun oynamanın öğretilmesi hedeflerimizden biri olmalıdır.Çocuğunuzun ihtiyacı olan duyusal motivasyonların saptanabilmesi için onun ne tipte kendi kendini güdüleme davranışı içine girdiğini gözlemleyipnotlar alarak gereksinimlerine uygun oyuncakları belirleyebilirsiniz.
Oyuncak seçiminde çocukların çeşitli uyaranlara karşı ihtiyaçlarını giderebilmesi için şu tavsiyelerimizi göz önünde bulundurabilirsiniz.
*Görsel Uyarım Etkisini Karşılayıcı Oyuncaklar;
Otistik çocuklar ışıklara bakar,dönen objeleri izler,ellerini inceler,parmaklarını gözlerinin önüne getirip oynatır.Görsel uyarım ihtiyacını azaltabilmek için el feneri,kum saati,ışık çubukları,ışık tabancası,yazı tahtası,dürbün gibi oyuncakların alınması uygundur.
*İşitsel Uyarım Etkisini Karşılayıcı Oyuncaklar;
Şarkıları seslendirmeye çalışıp vokal yapar,mırıldanarak şarkı söyler,dillerini şaklatır,eşyaların üzerinde parmaklarını tıklatırlar.İşitsel uyarıların değiştirilmesi için ses çıkaran oyuncaklar seçin.Örneğin düdük,zil,konuşan oyuncaklar,radyo,oyuncak piyano,müzik kutuları,itildiğinde veya çekildiğinde ses çıkaran oyuncaklar vs.
*Dokunsal Uyarım Etkisini Karşılayıcı Oyuncaklar;
Çocuk kendi vücudunu okşar,kendini çimdikler,parmağını ağzına sokar ve ellerine ipleri dolar.Bu tür çocuklar için ise iple hareket eden kuklalar,balık oltaları,mızıka ve flüt gibi nefesli müzik aletleri kullanılabilir.
*Vücudun Uyarım Etkisini Karşılayıcı Oyuncaklar;
Çocuk vücudunu garip şekillere sokar,çeşitli pozlar verir,ayak parmakları üzerinde yürür kafasını yana eğerek dolaşır.Vücut şeklinden uyarılmasının değiştirilmesi için hareket veya pozisyonu değişken oyuncaklar seçin.Örneğin oyuncak at,üzerinde zıplayabileceği terapi topları,içinde ve üzerinde dönülebilecek silindirik araçlar,hamak,salıncak kullanılabilir.
Bu oyuncaklardan birçoğunu çocuk görür görmez hoşlanacak ve en çok tercih edeceği oyuncağı haline gelecektir ve sürekli aynı oyuncakla oynamak isteyecektir.Bu yüzden başka oyuncaklarla oynaması için çocuğu teşvik etmek gerekecektir.Farklı oyuncakları farklı sürelerle denemelisiniz.Örneğin her oyuncağı bir hafta süre ile deneyebilirsiniz.
...Alıntıdır...
Nihal Çarboğa
Okulöncesi Öğretmeni
Ben Nihal Çarboğa.1982 yılında İstanbul’da doğdum.İlkokul,ortaokul ve liseyi İstanbul’da okudum.Anadolu Üniversitesi Okulöncesi Öğretmenliği bölümünü bitirdim.2001-2009 yılları arasında Devlet okullarının anasınıflarında Anasınıfı Öğretmeni olarak çalıştım.2009 yılında Özel Eğitim merkezlerinde çalışmaya başladım.Eylül 2010 tarihinden itibaren Kumsal Özel Eğitim Merkezi’nde çalışmaktayım.
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite,çocuklarda müzik eğitimi,fen ve matematik öğretimi,çocuklara drama eğitimi,davranış bozuklukları ve tedavisi seminerlerine katıldım.
Evliyim ve 1 yaşında oğlum var.Ailemle vakit geçirmekten çok hoşlanırım.
Bölümümle ilgili yenilikleri takip ederim.Kitap okumayı severim.Yürüyüş yapmaktan çok hoşlanırım.
Nihal Carboğa
|
|
|
|
|